Nina Bratfalean, directorul de marketing de la BMW Group, a raspuns cititorilor Wall-Street, dezvaluind cum s-a produs mutarea de la Porsche Romania, cum se aplica in Romania politicile de marketing internationale si cat costa lansarea unui nou model auto pe piata romaneasca.
Radu Voicu: Care au fost motivele pentru care ati parasit Porsche Romania in favoarea BMW Group?
Nina Bratfalean: Nu puteam rata ocazia sa intru intr-o companie care nu doar ca reprezinta cea mai puternica marca nemteasca de pe pamant, dar care se si nou-deschide in Romania. Sa fii din primul moment intr-o companie asa mare care se deschide in Romania, sa contribui pas cu pas la consolidarea ei si la cresterea marcii, acestea sunt experiente care nu ne este dat sa le intalnim peste tot in viata. Diferenta de la reprezentanta la importator este uriasa, am inteles acum. La momentul deciziei doar intuiam acest lucru sau il stiam din carti/ auzite. Regulile, procedurile, puterea de decizie, greutatea persoanei in companie – toate sunt diferite aici, la un nivel superior. Iar marcile pentru care lucrez am descoperit ca ma reprezinta : BMW este putere si MINI este diferit. Si eu vreau sa cred ca sunt/ pot fi asa in viata profesionala.
Cei peste 8 ani de lucru in PR au fost un alt motiv. De ceva vreme simteam nevoia de schimbare, de control complet al unei marci. M-am ales cu doua: BMW si MINI.
Valentin Negulescu: Exista ceva ce ati fi dorit sa dezvoltati la Porsche si nu ati reusit si veti implementa la BMW?
Nina Bratfalean: Da. Mai multe lucruri. Primele trei ar fi: lucrul cu mentalitatea echipei fata de un ritm de munca sustinut, fata de rezultate, fata de cei care sunt interfata cu publicul si fata de PR, implementarea unui program intelept de guerilla communication si elaborarea unui program eficient si nou pe piata pentru masinile de drive test si masinile pentru pre