Ultimul SNA, ale cărui rezultate sunt sub embargo până mâine, consemnează o creştere substanţială în cazul unei publicaţii care a folosit ca metodă de promovare inserturile de DVD-uri şi
Ultimul SNA, ale cărui rezultate sunt sub embargo până mâine, consemnează o creştere substanţială în cazul unei publicaţii care a folosit ca metodă de promovare inserturile de DVD-uri şi cărţi.
Cititorii români de presă sunt tot mai obişnuiţi cu aceste oferte, care includ filme adesea celebre şi bine masterizate şi împachetate - sau cărţi interesante, bine tipărite, la preţuri de 10-15 RON, împreună cu publicaţia. Tehnica are o serie de avantaje, dar şi de dezavantaje, care sunt de consemnat. Începem cu ultimele:
1. Publicaţia nu mai ştie exact ce vinde: revistă cu DVD/carte sau DVD/carte cu revistă? Unele dintre cărţile inserate anul trecut s-au putut găsi la anticariat, la preţuri mai mici decât un volum tipărit la o editură, dar mai mari decât cele la care fuseseră disponibile la chioşcuri, împreună cu ziarul care le lansase. Cumpărătorul ar putea prin urmare împacheta peştele în ziar şi pune cartea în bibliotecă.
2. Acţiunile de acest tip sunt de obicei incluse în costurile de marketing, care devin foarte mari dacă preţul unui astfel de pachet e în jur de un euro, cum se întâmplă în unele cazuri. Tirajul vândut nu se regăseşte în profit, iar campania poate fi la fel de împovărătoare precum celebrele maşini puse în joc de un mare grup de media, ca premiu.
3. Oarecum, ca o consecinţă a punctului unu, brandul publicaţiei se "bifurcă" mai curând decât capătă o extensie. Publicaţia riscă să aibă un target disjunct, fiindcă o suprapunere perfectă între publicul interesat de insert şi cel care ar putea citi publicaţia este greu de găsit.
Totuşi, acest sistem funcţionează cu succes şi în străinătate. Cinemateca "Die Welt", de pildă, este un busine