FRF a introdus un factor discutabil în lupta pentru cumpărarea drepturilor tv: audienţa ştirilor sportive. Cererea de ofertă a Federaţiei Române de Fotbal (FRF) pentru achiziţionarea FRF a introdus un factor discutabil în lupta pentru cumpărarea drepturilor tv: audienţa ştirilor sportive.
Cererea de ofertă a Federaţiei Române de Fotbal (FRF) pentru achiziţionarea drepturilor de difuzare tv a meciurilor disputate de echipele naţionale pentru următorii doi ani are unele puncte confuze. Reprezentantul FRF, Sport Evolution Group, susţine că cererea a fost întocmită fără parti-pris-uri şi dezminte speculaţiile că Pro TV ar putea fi favorizat.
Unul dintre criteriile inserate în cererea de ofertă, pe baza căruia se va face departajarea posturilor tv concurente, se referă la audienţa medie generală a televiziunilor şi la audienţa medie a ştirilor sportive. În document nu se specifică exact care este perioada vizată. Se precizează doar "audienţa medie/an". Care an? Anul în curs, anul trecut?
Roberto Verdeş, unul dintre acţionarii companiei Sport Evolution Group, firmă ce reprezintă interesele de marketing ale FRF şi organizatorul licitaţiei, declară că principalul criteriu de stabilire a câştigătorului va fi oferta financiară depusă pentru cele două pachete de programe scoase la vânzare. Criteriul legat de audienţă este unul secundar.
"Oricum, nu vom încredinţa drepturile tv unei televiziuni cu audienţă mică, indiferent de câţi bani ne va oferi", subliniază Verdeş. El spune că audienţa raportată de televiziuni va putea acoperi "nouă sau zece luni" din acest an. Verdeş susţine că decizia de a introduce în criteriile de departajare şi "audienţa medie a ştirilor sportive" a fost luată ca urmare a consultării cu alte societăţi care organizează licitaţii asemănătoare. Verdeş a dat exemplul firmei Team, care organizează Champions League. În fapt, criter