Tocmai s-au incheiat manifestarile din cadrul Vienna Design Weeks. Vreme de trei saptamini, intre 3 si 21 octombrie, capitala Austriei a gazduit manifestari variate dedicate designului. Programul lor, care poate fi consultat pe pagina www.viennadesignweek.at, a continuat si a amplificat intr-un adevarat maraton initiativele incepute anul trecut printr-o conferinta de design si prin prezentarea unor birouri de design vieneze sub formula „drumuri ale pasiunii“.
Intentia explicita a organizatorilor – Tulga Beyerle, Thomas Geisler si Lilli Hollein, care formeaza grupul Neigungsgruppe Design – a fost sa sensibilizeze gustul si interesul publicului pentru design, dar si pe cel al intreprinderilor si al institutiilor publice, sa atraga atentia asupra unor tineri designeri care au avut succes in ultimii ani pe scena internationala, dar care au ramas necunoscuti acasa. S-a pus totodata accent pe corectarea impresiei curente potrivit careia designul creeaza doar produse de lux, aratind ca, in fapt, acesta contribuie la rezolvarea unor probleme reale ale societatii, inclusiv in tari si pe continente mai putin privilegiate.
Astfel se explica si de ce conferinta de design din 5 si 6 octombrie a fost dedicata anul acesta temei „Centrului“ („Design07 – Die Mitte“). Gazda conferintei a fost, ca si anul trecut, Universitatea de Arte Aplicate, care a hotarit institutionalizarea anuala a conferintei. Mesele rotunde si interviurile din cadrul conferintei au cautat calea de mijloc ideala pentru design in societatea actuala: intre mode si traditie, intre valori de consum cu termen de garantie si o dezvoltare durabila si de calitate. inteles drept centru, die Mitte nu inseamna nici medie, nici mediocritate. Nu in ultimul rind, designul urmareste sa gaseasca centrul de echilibru just intre cultura si economie. Prins intre o estetica a formei si a expresiei cultura