Unilever, gigantul din industria produselor de larg consum, a inregistrat o crestere de 37% a profitului pe al treilea semestru al anului curent, ca urmare a majorarii volumului de vanzari la produsele de curatare a locuintei in Asia si in Africa, informeaza Bloomberg.
Compania a raportat un profit net de 1,01 miliarde de euro, ceea ce echivaleaza cu o crestere de 34 de centi pe actiune. Rezultatele obtinute reprezinta o majorare in comparatie cu cele 737 de milioane de euro inregistrate anul trecut, dar si o depasire a estimarilor specialistilor financiari, care preconizasera o valoare de 930,5 milioane de euro.
“Privind catre viitor, sunt increzator ca ne vom realiza cifrele preconizate pentru 2007 si ca schimbarile pe care le vom opera ne vor permite sa ne atingem obiectivele pe termen lung”, a declarat Patrick Cescau, directorul executiv al companiei.
Veniturile totale obtinute in Asia si in Africa reprezinta aproximativ o treime din total, in conditiile in care ritmul de crestere a vanzarilor a inregistrat o intensificare spre deosebire de situatia raportata anul trecut. Producatorul supelor Knorr are in plan reducerea cu peste 20.000 de posturi a personalului din Europa de Vest pentru a putea mentine competitia cu Procter&Gamble. De mai bine de patru ani consecutivi, P&G reuseste sa intreaca Unilever in ceea ce priveste cresterea afacerilor.
Analistii financiari apreciaza ca rezultatele raportate de Unilever sunt semnificative, insa nu deosebite, cifrele indicand mai mult faptul ca marele producator din FMCG inregistreaza progrese in confruntarea sa cu competitorii de pe piata de profil.
In Olanda, actiunile companiei au suferit o depreciere de 1,8% dupa ce profitul realizat pe trimestru al treilea de unitatea sa de productie din India nu a reusit sa se ridice la nivelul preconizarilor.
Marja operationala a companiei a cresc