În anii ’80, muzica a trecut prin transformări substanţiale. Atunci au apărut o mulţime de genuri, în special stiluri care se încadrau la muzica electronică. Atunci Derrick May şi colegii săi din Detroit prezentau lumii noul drum al sound-ului electronic, presărat cu techno melodios, complet diferit de tot ceea ce se producea în acea perioadă. Electro-ul căpăta contur, îşi pierdea din duritatea lansată de Kraftwerk în anii ’70, devenind mult mai melodios şi apropiat de disco.
Într-o asemenea etapă muzicală s-a lansat şi Massive Attack. Modul în care această trupă s-a format este cel puţin interesant: The Wild Bunch a fost o trupă formată din Andrew Vowles, Grant Marshall, Milo Johnson, Nellee Hooper şi Robert Del Naja.
După ce s-a destrămat grupul, deşi se bucura de un succes fantastic, Andrew Vowles, Robert Del Naja şi Grant Marshall au decis formarea unei alte formaţii, colaborând şi cu alte nume importante, precum Tricky. Ceilalţi membri ai The Wild Bunch s-au implicat în alte proiecte, dar Nellee Hooper a cunoscut un succes fantastic, fiind denumit, printre altele, cel mai bun producător de muzică în anul 1995.
A lucrat şi cu Massive Attack, pentru albumul Protection, şi cu Bjork sau Madonna, fiind, de asemenea, nominalizat şi la premiile Grammy. Astfel, din destrămarea formaţiei din Marea Britanie s-a născut această trupă care a revoluţionat trip-hopul. În 1988 au lansat primul release, “Any Love”, urmat în 1991 de primul lor disc, “Blue Lines”, pe care a fost inclus şi super hitul “Unfinished Sympathy”.
La scrierea istoriei Massive Attack a contribuit foarte mult membrul fondator Daddy G, adică Grant Marshall. Şi cum orice producător care se respectă se apucă şi de mixat, după ce atinge succesul dorit, celebrul Daddy a luat de ceva timp această decizie.
În 2004 a fost invitat să mixeze celebra compilaţie DJ Kicks şi, de atunci, sho