Cu toate că aparent este o afacere uşoară, agenţiile de modelling au nevoie de multă implicare şi muncă şi de foarte multă responsabilitate. Înfiinţată în 1999 în Craiova, One Models este una dintre agenţiile de modelling care a reuşit să se impună repede pe piaţa românească de profil. După aproximativ trei ani de la lansare, reprezentanţii acesteia au ieşit pe marile pieţe de modelling ale lumii - Paris, Milano, Londra, Hamburg, Tokio. „Începutul a fost o joacă. Eram student pe atunci şi m-am gândit că se poate face ceva în acest domeniu, eu făcând modelling, la rândul meu“, a declarat Toni Dincă, managerul agenţiei One Models, care a explicat că lucrase pentru o agenţie din Bucureşti, însă nu i-a plăcut modul de organizare şi s-a gândit să facă el ceva de acest gen. „Am decis să fac aşa cum cred eu. Acum se dovedeşte că am crezut bine“, a adăugat Dincă.
Greutăţile afacerii Lansarea afacerii a necesitat câteva mii de euro. „Investiţia iniţială a fost destul de mică. Nu asta e problema, partea cea mai grea este să rezişti“, a spus Toni Dincă, arătând că, în cei opt ani de activitate, pe piaţa de profil din Craiova au apărut şi dispărut vreo 20 de agenţii de modele. Alt lucru dificil este faptul că se lucrează cu persoane foarte tinere. „Cel mai greu este că lucrezi cu fete de 14-15 ani, pe care trebuie să le ţii cu picioarele pe pământ, să continue şcoala, să-şi respecte orele şi programul pentru prezentările pe care le fac“, a adăugat managerul agenţiei. Lucrul cu adolescentele implică şi grija pentru imaginea pe care o au, naturaleţea fiind unul dintre elementele foarte importante. De aici rezultă şi responsabilitatea imensă a unei astfel de afaceri.
„Este riscant“ „Este un business exclusivist. Eu, dacă nu aş şti nimic şi nu aş avea experienţa celor opt ani, nu m-aş lansa iarăşi în această afacere pentru că este riscant. Se poate întâmpla să trimiţ