"Adevărul" şi "Cotidianul" sunt cotidienele quality care nu au pierdut cititori în acest val de măsurători Ultimul val de măsurători al Studiului Naţional de Audienţă Focus (iulie
"Adevărul" şi "Cotidianul" sunt cotidienele quality care nu au pierdut cititori în acest val de măsurători
Ultimul val de măsurători al Studiului Naţional de Audienţă Focus (iulie 2006 - iulie 2007) arată o erodare a audienţei cotidienelor quality (aşa-numitele ziare de calitate). Faţă de măsurătoarea precedentă (aprilie 2006 - aprilie 2007), aceste ziare au pierdut 96.000 de cititori (3,1%).
Majoritatea titlurilor au înregistrat pierderi de audienţă, cu trei excepţii: "Adevărul", care şi-a păstrat acelaşi număr de cititori pe ediţie (439.000), "Cotidianul", care a câştigat 30.000 de cititori (20%) şi "Curierul Naţional", cu o creştere de 12.000 de cititori.
Cele mai mari scăderi le-au avut "Gândul" (11,2%) şi "Ziua" (6,9%). Şi "România liberă" se află pe o pantă descendentă, cu 18.000 de cititori mai puţin. Liderii pieţei cotidienelor quality, "Jurnalul Naţional" şi "Evenimentul zilei", au pierdut 32.000, respectiv 42.000 de cititori pe ediţie. "Cifrele date de SNA conduc către o ipoteză cel puţin interesantă: inserturile ar putea facilita creşteri de audienţă în rândul publicaţiilor cu audienţe mici, ca în cazul <> .
Pentru publicaţiile care au deja un bazin larg de cititori, cum e <> , inserturile nu pot asigura decât o scădere mai lentă a audienţei", e de părere Gabi Dobre, analist media la Agenţia de Monitorizare a Presei.
În fruntea audienţei ziarelor centrale (tabloide, de calitate, sportive şi financiare) continuă să se afle "Libertatea", care a înregistrat în acest sondaj 1.372.000 de cititori pe ediţie, cu 16.000 mai puţin faţă de valul precedent. Duelul publicaţiilor sportive continuă, dar balanţa audienţei se înclină spre "Gazeta Sporturi