Utilizatorii de telefonie din Romania nu stiu cat platesc pentru serviciile oferite si detin putine informatii sau deloc despre oferta furnizorului de telefonie fixa pe care il folosesc, arata un studiu realizat de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, conform NewsIn.
Peste 50% dintre cei intervievati au afirmat ca stiu cat platesc, insa, dintre acestia, 77,49% au indicat un raspuns gresit.
In ceea ce priveste telefonia fixa, 31% dintre utilizatorii intervievati au declarat ca au putine informatii sau deloc despre preturile si oferta furnizorului de telefonie fixa pe care il folosesc, in timp ce 53% au foarte putine informatii sau deloc despre ofertele celorlalti furnizori de pe piata, potrivit cercetarii.
"Complexitatea pachetelor si schemelor de tarife oferite utilizatorilor finali (planuri tarifare multiple, tarife pentru apeluri diferite in retea / in afara retelei, catre retele mobile / catre retele fixe, in orele de varf / in afara orelor de varf, in functie de destinatie, catre numere favorite) ii aduce pe acestia in imposibilitatea de a-si controla cheltuielile cu serviciile de comunicatii si ii indeparteaza tot mai mult de la adoptarea unor decizii informate privind alegerea furnizorului sau chiar privind comportamentul de consum", se arata in studiul ANRCTI.
Tinand cont de rezultatele acestor studiilor, Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei isi propune ca unul dintre obiectivele strategice de reglementare pentru urmatorii trei ani sa fie crearea unui mediu in care informatiile privind disponibilitatea, conditiile ofertei si preturile serviciilor sa fie transparente, simplu de accesat si la indemana tuturor cetatenilor.
Aceste aspecte vor fi discutate in cadrul unei conferinte internationale, pe 13 noiembrie. "Tot atu