Numarul afacerilor de tip start-up din sfera comertului electronic este in crestere, iar investitia a ajuns la ordinul sutelor de mii de euro. Care sunt insa elementele cheie care asigura succesul unei afaceri in e-commerce?
Compania de distributie Tape Computer a investit 250.000 euro in dezvoltarea magazinului online de produse IT, tapeshop.ro, a stocului de marfa, in amenajarea unui sediu pentru aceasta divizie, dar si in promovare.
Pentru un magazin online pretul competitiv al produsului este foarte important, considera Dan Gheorghevici, directorul de de vanzari al Tapeshop.ro. In plus, compania trebuie sa realizeze si stocuri, dar sa aiba produse cat mai diversificate, spune Gheorghevici. „Ca sa ai preturi bune, trebuie sa ai importuri proprii, sa aduci branduri noi”, a declarat pentru Wall-Street Dan Gheorghevici.
O greseala pe care o fac multe magazine online este sa afiseze produse pe care nu le au in stoc. Clientul le comanda, dar trebuie sa astepte destul de mult timp pana cand produsul ajunge in stoc si este ulterior livrat. „Este de ajuns ca un utilizator sa intre pe un forum si sa iti fac reclama negativa ca sa pierzi clienti”, a comentat oficialul Tapeshop.ro acest fenomen.
Cand toate aceste conditii au fost au fost indeplinite, proprietarul unui magazin online trebuie sa fie pregatit sa investeasca in promovare. „Poti sa ai cele mai bune preturi de pe piata, daca nu beneficiezi de campanie de promovare si lumea nu afla despre tine, cumparatorii tot nu vin”, este de parere directorul de vanzari de la Tapeshop.ro.
Compania se orienteaza catre campaniile de promovare online. „De ce online? Pentru ca pentru un magazin online reclama acolo trebuie sa fie. In plus, pe online reclama este mult mai ieftina. Si, de fapt, acei oameni vin astfel mai usor la tine”, spune directorul de vanzari. „Cand vrei sa vinzi ceva trebui