Lantul de restaurante Kentucky Fried Chicken (KFC) intentioneaza sa-si dubleze prezenta pe plan local pana in 2010 prin deschiderea unui numar de 25 noi unitati, investitia pe restaurant fiind intre 0,5 - 1,2 mil. dolari.
"In Romania, brandul KFC este prezent cu 9 locatii in Bucuresti si alte 12 in Constanta, Brasov, Ploiesti, Iasi, Oradea, Ramnicu Valcea, Pitesti si Cluj. Pana in anul 2010 intentionam sa deschidem alte 25 de locatii in diferite orase ale tarii", au declarat reprezentantii KFC.
Acestia au precizat ca valoarea investitiei intr-un restaurant poate varia intre 0,5-1,2 milioane de dolari (0,4 - 1 milion de euro) in functie de suprafata, de numarul angajatilor si de marimea bucatariilor.
Investitia presupune asigurarea amenajarii, a echipamentului tehnic necesar, precum si pregatirea si uniformele personalului angajat. Brandul KFC este adus in Romania in sistem de franciza de compania US Food Network, aflata in portofoliul grupului Altrom, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
Compania estima pentru sfarsitul acestui an o cifra de afaceri de aproximativ 28 mil. euro, in crestere cu 40% comparativ cu sfarsitul anului 2006, dar, potrivit reprezentantilor companiei, aceste estimari vor fi depasite datorita deschiderii de noi locatii.
"In momentul de fata, cifra de afaceri a depasit 28 mil. euro. Acest lucru s-a produs atat datorita cresterii cifrei de afaceri a unitatilor existente, cat si aportului adus de locatiile nou deschise in ultima perioada", au mai precizat reprezentantii KFC.
Dupa restaurantele din Bucuresti, unitatile care genereaza cele mai mari incasari sunt cele localizate in Timisoara, Constanta si Ploiesti.
Daca vanzarile KFC isi vor mentine acelasi ritm de crestere, compania ar putea inregistra la sfarsitul anului afaceri de aproximativ 34 mil. euro.
La nivelul pietei de p