Fiecare post de televiziune îşi poziţionează conceptual principalele programe informative în funcţie de publicul pe care-l urmăreşte Câte bordeie cu antenă tv, atâtea... concepte
Fiecare post de televiziune îşi poziţionează conceptual principalele programe informative în funcţie de publicul pe care-l urmăreşte
Câte bordeie cu antenă tv, atâtea... concepte editoriale pentru programele de ştiri. Fie că este vorba de investiţii în echipamente tehnice, fie că numărul emisiunilor de ştiri s-a mărit, bătălia cea mare între ştiriştii televiziunilor se dă pe concepte. Posturile care mizează pe senzaţional au cele mai mari audienţe. În schimb, cele sobre câştigă în credibilitate.
Pro TV şi Antena 1 au ştiri de "fapt divers". Conform unui raport publicat la începutul acestui an de Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP), care a analizat oferta ştirilor de pe piaţă în perioada noiembrie 2006 - ianuarie 2007, Pro TV a difuzat cele mai multe ştiri de "fapt divers". Acesta se regăsea în ştiri în proporţie de 11,36%, faţă de 4,13%, cât reprezenta politica.
Evident, peisajul ştirilor nu s-a schimbat de atunci. Alexandru Donovici, Chief Assignment Desk la Ştirile Pro TV, confirmă abundenţa acestor subiecte: "Aşa cum ştim cu toţii, cea mai mare audienţă o fac evenimentele grave, cu urmări dramatice. Nu ne dorim asta, nu vrem să ne ocupăm neaparat de crime, accidente, inundaţii şi alte grozăvii. Acestea se întâmplă şi oamenii vor să ştie despre ele. Aşa că, evident, nu le putem ignora".
Potrivit aceluiaşi raport al AMP, Antena 1 avea ştiri de "fapt divers" în proporţie de 9,11%, în timp ce ştirile din domeniul social se regăseau în procent de 5,17. Totuşi, potrivit Adrianei Pava, redactor-şef adjunct la Observator, "socialul, evenimentul şi economicul oferă cele mai multe şi mai de impact subiecte".
Ca şi concept, Observatorul se vrea credibil şi