Vanzarile de computere personale (PC-uri) sunt in continua scadere in Japonia pe masura aparitiei pe piata a tot mai multor gadget-uri, precum telefoanele inteligente (smartphones) sau consolele de jocuri tot mai avansate, titreaza Associated Press. Potrivit companiei de cercetare IDC, livrarile totale de PC-uri pe piata japoneza au scazut pentru al cincilea trimestru consecutiv.
Astfel, in trimestrul doi al acestui an, vanzarile de desktop-uri a scazut cu 4,8%, iar cea de laptop-uri cu 3,1%. Mai mult, o serie de companii si-au incetat productia de PC-uri sau au parasit piata din Japonia.
Milioane de oameni au inceput sa-si descarce muzica direct pe telefoanele mobile personale si tot mai multi isi folosesc terminalele pentru cumparaturi online sau pentru jocuri. In plus, camerele digitale si posibilitatea download-ului de filme de pe internet direct pe televizor lovesc tot mai mult in cererea de calculatoare personale in Japonia.
Potrivit unui studiu al Ministerului Afacerilor Interne din Japonia, in 2006, peste 50% din japonezi au trimis e-mailuri si au efectuat cautari pe Internet folosind telefonul mobil. Mai mult, noteaza AP, Mobagay Town, reteaua sociala online locala cu cea mai mare crestere din tara, se adreseaza exclusiv utilizatorilor de telefonie mobila.
Vanzarile de PC-uri ale companiilor NEC si Sony au scazut anul trecut cu 6,2% si respectiv 10% comparativ cu rezultatele din 2005. Alte companii precum Hitachi si-au incetat productia de calculatoare personale pentru persoane fizice. Nu in ultimul rand, in anul 2005, IBM a parasit piata PC din Japonia, vanzandu-si divizia de computere catre compania chineza Lenovo.
Vanzarile de computere personale (PC-uri) sunt in continua scadere in Japonia pe masura aparitiei pe piata a tot mai multor gadget-uri, precum telefoanele inteligente (smartphones) sau consol