Piata interna de retail va atinge o valoare de 40 de miliarde de euro in 2007, urmand sa creasca pana la 100 de mld. de euro in urmatorii 3 ani, potrivit declaratiilor Andreei Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania, cel de-al treilea mare retailer la nivel national, ca cifra de afaceri.
“Incepand cu anul trecut s-a inregistrat o explozie a pietei de retail din Romania, care pana la sfarsitul anului curent va atinge valoarea de 40 de miliarde de euro, respectiv 100 de miliarde de euro in 2010”, a precizat Mihai.
Pana in 2010, ponderea comertului modern va creste pana la 50%, de la cele 29 de procente inregistrate anul acesta. In Capitala, comertul modern a reprezentat 60% din total, in crestere cu 11% fata de anul precedent, ca urmare a unor factori multipli, printre care rata de somaj scazuta, concurenta acerba de pe piata de profil, cresterea salariilor si a puterii de cumparare.
“Piata de retail din Romania este in continuare atractiva si deloc saturata, pentru anul acesta estimand ca valoarea cheltuielilor pentru produsele de consum va atinge valoarea de 1.022 de lei pe luna pentru o gospodarie de 2,8 persoane”, a mai precizat directorul de marketing al Carrefour Romania.
Comertul modern ramane cea mai atractiva forma de comert din Romania, insa trebuie sa contracareze efectele negative ale unui sector subdezvoltat al produselor proaspete, ale unui raport dezechilibrat pret-teren, ale unei dezvoltari alerte a retelelor de magazine precum si ale migratiei fortei de munca, a comentat Mihai.
“Expansiunea comertului modern din Romania este umbrita de o crestere exagerata a terenurilor din Bucuresti, dar si din tara. Noi refuzam ofertele imobiliare scumpe”, a adaugat directorul de marketing al Carrefour Romania.
In peisajul retail-ului din Romania, reprezentantii marelui lant de hypermarket-uri estimeaza ca vor avea loc,