În octombrie s-a desfăşurat, la Curtea de Argeş, cel de-al doilea seminar de lucru al proiectului Leonardo da Vinci, „EQF by NQFs” (Cadrul European al Calificărilor prin Cadrele Naţionale ale Calificărilor).
Cu această ocazie, Agenţia Naţională pentru Calificările din Învăţământul Superior şi Parteneriat cu Mediul Economic şi Social (ACPART), împreună cu instituţii din România, Franţa, Spania, Olanda, Irlanda şi Marea Britanie, au dezbătut pe tema necesităţii asigurării unui pasaj coerent între învăţământul preuniversitar şi superior şi corelarea acestora cu necesităţile de pe piaţa muncii. O altă temă s-a axat pe ideea recunoaşterii rezultatelor învăţării.
Concluziile acestei întâlniri vor fi utilizate pentru elaborarea unui ghid metodologic, privind dezvoltarea competenţelor acumulate şi recunoaşterea rezultatelor învăţării, care să fie valabil pentru toate statele partenere în proiect. Ghidul va fi dezbătut şi validat la seminarul „Rolul EQF şi al Cadrelor Naţionale ale Calificărilor în dezvoltarea carierei profesionale”, în aprilie 2008, la Zaragoza. (M.C.)
În octombrie s-a desfăşurat, la Curtea de Argeş, cel de-al doilea seminar de lucru al proiectului Leonardo da Vinci, „EQF by NQFs” (Cadrul European al Calificărilor prin Cadrele Naţionale ale Calificărilor).
Cu această ocazie, Agenţia Naţională pentru Calificările din Învăţământul Superior şi Parteneriat cu Mediul Economic şi Social (ACPART), împreună cu instituţii din România, Franţa, Spania, Olanda, Irlanda şi Marea Britanie, au dezbătut pe tema necesităţii asigurării unui pasaj coerent între învăţământul preuniversitar şi superior şi corelarea acestora cu necesităţile de pe piaţa muncii. O altă temă s-a axat pe ideea recunoaşterii rezultatelor învăţării.
Concluziile acestei întâlniri vor fi utilizate pentru elaborarea unui ghid metodologic, privind dezvoltarea competenţelor acu