Compania European Drinks, parte a grupului din industria alimentara European Food & Drinks detinut de fratii Micula, ataca pietele externe cu preturi mici, pentru a putea face fata concurentei marilor branduri internationale.
"Pe pietele externe, unde competitia este acerba si brandurile noastre nu au notorietatea din Romania, se poate intra doar cu preturi foarte mici", a spus Adrian Rotar, managing director al companiei European Drinks. El a mai declarat ca, pana in prezent, piata interna s-a dovedit mai profitabila pentru companie datorita costurilor de transport mai reduse decat in cazul exporturilor.
In prezent, exporturile producatorului de bauturi racoritoare European Drinks reprezinta aproximativ 3% din vanzarile totale ale companiei care se situeaza in jurul a 300 mil. litri anual.
"Leul puternic nu ne-a ajutat in acest an la exporturi. In schimb, pe piata romaneasca am vandut foarte bine", a adaugat Rotar. Grupul European Food & Drinks isi distribuie produsele in peste 20 de tari din Europa si poarta discutii pentru demararea exporturilor de apa minerala in Japonia. Pe continentul asiatic exporta in prezent si grupul Romaqua, producatorul apei minerale Borsec. Exporturile reprezinta circa 2% din vanzarile totale realizate de Romaqua Group, potrivit datelor furnizate de companie la inceputul acestui an.
Fratii Micula au deschis filiale ale grupului European Food & Drinks in opt tari din regiune, Republica Moldova, Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Rusia, Ucraina si Bulgaria. Prima companie implantata in strainatate a fost creata in anul 1995, iar cea mai recenta deschidere a unei subsidiare a avut loc in urma cu aproximativ doi ani, in Polonia. In aceste companii lucreaza peste 100 de angajati. Exporturile grupului se realizeaza si prin parteneriate cu distribuitori locali. De altfel, reprezentantii companiei oradene sun