Retailul modern se va consolida in urmatorii ani prin fuziuni si achizitii, in conditiile in care majoritatea companiilor de profil au realizat ca nu mai sunt competitive daca se dezvolta cu un singur format de magazine, potrivit jucatorilor din domeniu care au participat ieri la seminarului "Romania Retail Forum", organizat de agentia de presa Mediafax.
"Piata de retail isi va continua dezvoltarea intr-un ritm foarte alert in urmatorii ani, urmand sa se evidentieze prin fuziuni si achizitii", a declarat Andreea Mihai, marketing manager al Carrefour Romania.
Retailerul francez Carrefour, prezent pe piata numai prin magazine tip hipermarketuri, a preluat recent lantul de supermarketuri Artima, detinut de fondul de private equity Polish Enterprise Fund V (PEF V). Pentru 55 mil. euro, Carrefour si-a asigurat astfel un lant de 21 de magazine in vestul tarii, cu o suprafata totala de vanzare de 21.000 mp, vanzari de 75 mil. euro fara TVA in 2006 si estimari de 95 mil. euro fara TVA pentru finele acestui an.
Compania germana Praktiker, care detine deja 18 unitati pe plan local, a luat o decizie asemanatoare atunci cand a inceput sa deschida magazine cu o suprafata de vanzare de circa 4.000 mp. in timp ce suprafetele medii de vanzare ale acestui retailer sunt de 6.000 mp. Compania a deschis deja un magazin de acest fel in Targoviste si intentioneaza sa investeasca pana la finele acestui an 16 mil. euro pentru construirea a doua magazine de tip do-it-yourself, la Timisoara si Iasi, care vor fi inaugurate pana la finele anului. Motivatia acestei decizii a fost faptul ca magazinele mai mici permit extinderea in zone in care nu ar fi fost posibil sa opereze in mod profitabil cu unitati cu suprafete mai mari.
Participantii la seminar au apreciat ca Bucurestiul ramane in continuare principalul motor de crestere cu o pondere de 60% de retail modern din tota