PepsiCo, unul dintre liderii mondiali pe piata de bauturi racoritoare si de gustari, a anuntat ca va intra intr-un proces de restructurare prin care se va imparti in trei divizii, doua pentru Statele Unite ale Americii si o a treia pentru operatiunile din afara granitelor, informeaza presa internationala.
Astfel, PepsiCo va avea doua divizii de alimente si de bauturi racoritoare in SUA si o a treia in strainatate. In prezent, compania detine o divizie pentru operatiunile din America de Nord si o alta pe plan international.
“Luand in considerare cresterea puternica pe care PepsiCo a inregistrat-o in ultimii ani, ne pregatim sa atingem o expansiune a operatiunilor noastre care vor putea fi mai bine administrate ca trei divizii, in loc de doua”, a declarat Indra Nooyi, directorul executiv al gigantului din FMCG.
In primele trei trimestre ale anului curent, afacerile companiei din SUA au generat aproximativ 45% din totalul veniturilor raportate, dintre care divizia americana de bauturi a contribuit cu 30%, pe cand operatiunile internationale au avut un aport de 25%.
PepsiCo este una dintre cele mai mari companii din industria produselor de larg consum, inregistrand venituri de peste 35 de miliarde de dolari (24,1 miliarde de euro) anual.
Portofoliul companiei include 17 de marci care genereaza vanzari anuale de peste 1 miliarde de dolari (0,6 miliarde de euro) fiecare.
PepsiAmericas, cel de-al doilea mare imbuteliator pentru Pepsi, a raportat o crestere a profitului net trimestrial, ca urmare a majorarii in volum a afacerilor sale din in Europa Centrala si a unei politici de pricing favorabila, ceea ce a determinat cresterea actiunilor cu 6%.
In al treilea semestru, profitul net al PepsiAmericas a crescut cu aproape 35%, pana la 71,5 milioane de dolari (50,2 milioane de euro), ceea ce echivaleaza cu o crestere de 55 de centi (38