Daniel Sandru Desi reprezinta un test important pentru toate partidele, avand in vedere incarcatura electorala a anului viitor, europarlamentarele sunt abordate, pana la aceasta ora, destul de anemic. Ce avem deocamdata sunt lansarile eurocandidatilor, cele de la Bucuresti si de prin cateva orase din diferite zone ale tarii. Avem, inca inainte de debutul oficial al campaniei, iesirile pe panouri ale catorva dintre principalii candidati ai liberalilor, de asemenea plimbati prin teritoriu. De la intrarea in campania legala, au iesit in forta pe piata cei de la PLD, lucru firesc, daca avem in vedere ca este prima competitie politica in care se prezinta ca organizatie. Pe panourile de afisaj si-au facut loc, timid, cel putin in zona urbana, cei de la PNG si PNTCD. Combatantii principali din punctul de vedere al procentelor, adica PD si PSD, nu au facut inca pasi evidenti din perspectiva prezentei imagologice.
E foarte probabil, deci, ca vom asista la acutizarea prezentei scenice in ultimele doua saptamani ale campaniei, atunci cand apropierea alegerilor va presa asupra partidelor. Este, sa recunoastem, o campanie atipica, din mai multe motive: exista riscul ca temele europene sa nu atraga foarte mult electoratul, prezenta unora dintre candidatii diverselor partide va fi una sub limita competentei unor viitori europarlamentari, iar dezbaterile se vor orienta, foarte probabil, tot asupra unor teme de politica interna. E foarte important, in acest context, care partid va reusi sa-si mobilizeze electoratul la vot si, in acelasi timp, care dintre ele va avea succes, pe ultima suta de metri, in randul nehotaratilor. Din acest unghi, PD pare a fi favorizat, cata vreme campania sa imagologica incearca sa stearga aparentul paralelism dintre alegerile europarlamentare si referendumul organizat, la propunerea presedintelui Traian Basescu, pentru modificarea sist