Pe o piaţă a recrutării în creştere cu 60% în acest an, firmele de profil au aplicat noi tactici şi mutări strategice pentru a-şi consolida poziţia. Intens concuraţi de recrutorii online, jucătorii tradiţionali caută noi fronturi de contraatac. Anul viitor se prefigurează la fel de agitat. Bătălia pentru talente, cum le place specialiştilor să-i numească acum pe candidaţi, se bazează pe strategii nebănuite în urmă cu puţini ani. În ultima vreme, şi-au deschis
Pe o piaţă a recrutării în creştere cu 60% în acest an, firmele de profil au aplicat noi tactici şi mutări strategice pentru a-şi consolida poziţia. Intens concuraţi de recrutorii online, jucătorii tradiţionali caută noi fronturi de contraatac. Anul viitor se prefigurează la fel de agitat.
Bătălia pentru talente, cum le place specialiştilor să-i numească acum pe candidaţi, se bazează pe strategii nebănuite în urmă cu puţini ani. În ultima vreme, şi-au deschis birouri în România tot mai multe companii de recrutare din Europa Centrală şi de Vest. În paralel, companiile internaţionale au înfiinţat în străinătate birouri cu obiective precise de atragere a specialiştilor români spre „patria mumă“. Firmele de recrutare cu ştate vechi de lucru în Bucureşti s-au străduit din răsputeri să-şi extindă frontul de acţiune în provincie. Consultanţii aflaţi în tabăra competitorilor au fost „vânaţi“ fără milă. S-au creat posturi de directori de dezvoltare cu obiective precise de cucerire a noi pieţe.
Andreea Lupan, manager general la Barnett McCall Recruitment, estimează la 70-80 milioane euro cifra de afaceri de pe piaţa de recrutare. „Cea mai mare parte este alocată leasingului de personal, focusat pe nivelurile de intrare şi de mijloc. Recrutarea de top ocupă o pondere mai mică.“ Acestor cifre li se mai adaugă aproximativ 50 milioane euro rulate