Şantierele fără sfârşit de pe străzile Bucureştiului ţin mijloacele de transport public blocate în trafic. Noile autobuze au devenit "hoteluri pe roţi" Calvarul circulaţiei în
Şantierele fără sfârşit de pe străzile Bucureştiului ţin mijloacele de transport public blocate în trafic. Noile autobuze au devenit "hoteluri pe roţi"
Calvarul circulaţiei în Bucureşti pune pe butuci şi transportul în comun. Fie că se urcă într-un tramvai, autobuz sau troleibuz, călătorul se trezeşte baricadat zeci de minute într-o intersecţie.
Acest coşmar este alternativa primarului Adriean Videanu atunci când le cere bucureştenilor să renunţe la utilizarea autoturismului personal.
Aproape zilnic, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) anunţă devieri de trasee şi chiar suspendări de linii. Pentru a suplini, regia recurge la o soluţie de urgenţă: înfiinţarea liniilor-navetă de autobuz.
"Ne simţim ca în `89"
Motivele pe care le invocă RATB atunci când suspendă sau deviază trasee sunt legate de "intervenţii la calea de rulare" sau "modernizări în trafic". În aceste condiţii, călătorii se văd nevoiţi să protesteze. "Azi am fost mândru că sunt bucureştean.
Am aşteptat mijloacele de transport în comun, de suprafaţă, un timp mult mai îndelungat decât înainte de 1989!", a scris un cititor, Dincă, la rubrica on-line a ziarului "Adevărul", "Ce m-a enervat azi în Bucureşti". El nu este singurul care a constatat că timpul de aşteptare al mijloacelor de transport de suprafaţă s-a dublat sau chiar triplat.
"Am stat 40 de minute în staţie la 101. Dacă ai noroc să te sui, merge cum merge până la Obor şi gata… s-a rupt filmul", a spus Mihai, un călător din zona Titan. Nici cei care circulă cu tramvaiul nu se lasă mai prejos. "E nenorocire şi o adevărată aventură să mergi cu tramvaiul 41 dimineaţa. Înghesuială de abia se respiră, oameni la lim