Ni se propune un brand al Iasului de-a dreptul inept, aproape ca acel Faboulos spirit national. Ar fi vorba, in cazul nostru, despre un "Oras al inspiratiei". Pai, daca sintem atit de inspirati, de ce nu am accesat pina acum, in 18 ani, nici un program european? Recent prezentata strategie de dezvoltare a Iasiului, "Orizont 2020", e prea generala si lipsita de concretete. Ea trebuia axata mai mult pe analiza sectorului public local, care se afla in gestiunea directa a Primariei si unde pierderile si datoriile depasesc 1000 de miliarde de lei ( CET, RATP si Autobuzul). Strategia trebuia desfasurata pe programe sectoriale, iar acestea pe proiecte, cu recomandarea prioritatilor, cu determinarea necesarului de investitii, reparatii, cheltuieli curente pe fiecare domeniu in parte si cu identificarea surselor si resurselor de finantare pentru fiecare obiectiv, cu stabilirea de montaje financiare adecvate etc. De asemenea, trebuiau stabilite termene si trecut de mult la constructia si promovarea de proiecte. Vehicolul principal al cresterii trebuiau sa fie investitiile, iar aici era nevoie de preluat cele existente, de adaugat altele, de reconsiderat prioritatile si de respectat programele stabilite, cu responsabilitati clare in acest sens. In ce priveste reabilitarea serviciilor cu pierderi, eu cred ca se impun masuri ca: - reducerea costurilor, inclusiv a celor de personal; - practicarea de preturi reale, care sa acopere costurile si sa fie suportabile social; - acordarea de catre Primarie a subventiilor restante inca din 1999; - efectuarea de investitii de modernizare specifice; - o politica adecvata fata de concurenta. Apoi, nu mai trebuie modificata destinatia sumelor din imprumutul Dexia, iar acesta trebuie intrerupt, cum s-a promis, prin lansarea de bonduri municipale si atragerea de fonduri nerambursabile pentru obiectivele finantate din imprumut si nu numai. Pe mas