În numai un an, piaţa de retail românească s-a modificat radical. În 2006, frecvenţa de vizitare a magazinelor s-a intensificat pe fondul unor coşuri de cumpărături mai mici pe vizită. Beneficiarii au fost reţelele mici, care se vor confrunta însă cu avalanşa de hipermarketuri şi discounteri. De fapt, a fost doar un an de respiro pentru reţelele autohtone de supermarketuri, care din acest an au început să resimtă şocul intrării agresive pe piaţă a unor noi jucător
În numai un an, piaţa de retail românească s-a modificat radical. În 2006, frecvenţa de vizitare a magazinelor s-a intensificat pe fondul unor coşuri de cumpărături mai mici pe vizită. Beneficiarii au fost reţelele mici, care se vor confrunta însă cu avalanşa de hipermarketuri şi discounteri.
De fapt, a fost doar un an de respiro pentru reţelele autohtone de supermarketuri, care din acest an au început să resimtă şocul intrării agresive pe piaţă a unor noi jucători, mai ales lanţuri de discount – numărul de astfel de magazine crescând cu 70% anul trecut - şi a extinderii hipermarketurilor. Potrivit unei analize de piaţă a companiei de consultanţă TASC, aceste două forme moderne de retail vor înregistra o creştere anuală de circa 15 – 20%, în timp ce supermarketurile vor creşte cu o rată anuală de numai 10%. „Intrarea pe piaţă a marilor nume, cum este Lidl, va schimba complet peisajul“, spune Guy Kuperman, partener în cadrul TASC. Reţeaua, operată de compania Schwarz, care deţine pe piaţa autohtonă lanţul de magazine de tip discount Kaufland, are în intenţie deschiderea a 100 de magazine Lidl până în 2011. „În următorii doi, trei ani, piaţa românească de retail va consemna o nouă fază de dezvoltare, aceea a sofisticării şi diferenţierii între competitori“, adaugă acesta.
Urmează încă două etape de dezvoltare
@N