Ajuns la ediţia cu numărul 40, Tokyo Motor Show le-a arătat celor 1,5 milioane de vizitatori de ce este astăzi în stare industria auto
Tokyo Motor Show, un fel de Disneyland al automobilului, creionează valorile viitorului, reducând termenul cool la un singur lucru: o viaţă sănătoasă
O simplă privire de ansamblu asupra a ceea ce ştiu japonezii astăzi despre tehnologie şi devinde clar de ce Toyota a detronat, anul acesta GM, liderul mondial în construcţia de maşini de peste 7 decenii. Japonia este locul din care ai sentimentul că porneşte totul.
Nu întâmplător, prin numărul premierelor expuse (deşi recent a fost Frankfurtul), Tokyo Motor Show (27 octombrie-11 noiembrie) este cea mai importantă manifestare de gen din ultimul deceniu. Cu atât mai mult cu cât japonezii produc şi în afara ţării lor şi, prin urmare, evenimentul este la fel de important pentru şi pentru Europa sau America. Anul acesta, peste 240 de expozanţi au expus 542 de vehicule, dintre care 77 premiere mondiale.
Totul se reduce la preocuparea pentru economisirea resurselor naturale
Ceea ce este specific show-ului de la Tokyo este amestecul spectaculos de tehnologie de ultimă oră, concept car-uri exclusiviste şi modele de serie, o combinaţie ce a atras, în 2007, peste 1,5 milioane de vizitatori, care au avut acces pe baza unui tichet electronic procurat de pe internet sau cu ajutorul celularului. Producerea şi dezvoltarea automobilelor ecologice şi economice a devenit prioritară pentru majoritatea constructorilor. Iar noile concept-car-uri ne arată cât de plăcute şi uşor de manevrat vor fi maşinile în viitor. Niciodată până acum Salonul japonez nu a mai avut de arătat atât de multe creaţii care împing la limită performanţa, grija faţă de mediu şi creativitatea : supermaşini de peste 500 cai putere, electrice, cu emisii zero şi concepte avangardiste – toat