Economia mondială pare astăzi cuprinsă, mai mult ca oricând, de frenezia low-cost. Multinaţionalele caută noi destinaţii pentru outsourcing, într-un moment în care analiştii se întreabă cât timp se vor menţine la nivele scăzute costurile oferite de pieţe precum China şi India. Greii industriei aeriene se văd nevoiţi să recurgă la soluţia alianţelor, pentru a rezista tot mai aprigei concurenţe exercitate de operatorii low-cost, al căror număr a explodat, practic, peste
Economia mondială pare astăzi cuprinsă, mai mult ca oricând, de frenezia low-cost. Multinaţionalele caută noi destinaţii pentru outsourcing, într-un moment în care analiştii se întreabă cât timp se vor menţine la nivele scăzute costurile oferite de pieţe precum China şi India. Greii industriei aeriene se văd nevoiţi să recurgă la soluţia alianţelor, pentru a rezista tot mai aprigei concurenţe exercitate de operatorii low-cost, al căror număr a explodat, practic, peste noapte. Producătorii auto sunt fascinaţi de ideea fabricării automobilului cu preţul în jurul a 3.000 de dolari. E doar o chestiune de timp până când Loganul fabricat la Piteşti va fi concurat de maşini neverosimil de ieftine, venite din paradisurile costurilor mici. Industria IT, pionierul relocării producţiei la nivel global, se pregăteşte, la rându-i, să asiste la o mişcare pe care unii comentatori nu se feresc să o catalogheze drept istorică: lansarea laptopului de 200 de dolari. Se estimează că milioane de familii nevoiaşe din lumea întreagă vor putea să-şi cumpere un astfel de echipament, ceea ce va dărâma una dintre cele mai importante bariere din calea comunicării globale.
Nici industria luxului nu scapă din calea acestui val. După ani de ezitări, marile case de modă îşi ajustează treptat preţurile pentru a profita de galopanta cerere venită din imensele pieţe asiatice, acolo