Potrivit Asociaţiei Române a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie din România (ARPAC), piaţa petfood a crescut cantitativ de aproape zece ori în perioada 1999 – 2006. Cea mai mare parte a ofertei – peste 90% - o reprezintă importurile provenite din Uniunea Europeană. Piaţa are un potenţial de creştere uriaş, în opinia Gratzielei Bahaciu, secretar general al ARPAC. „Din punctul de vedere al ofertei şi al numărului de jucători însă, aceast
Potrivit Asociaţiei Române a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie din România (ARPAC), piaţa petfood a crescut cantitativ de aproape zece ori în perioada 1999 – 2006. Cea mai mare parte a ofertei – peste 90% - o reprezintă importurile provenite din Uniunea Europeană.
Piaţa are un potenţial de creştere uriaş, în opinia Gratzielei Bahaciu, secretar general al ARPAC. „Din punctul de vedere al ofertei şi al numărului de jucători însă, această categorie de produse este deja la nivelul existent în ţările dezvoltate, cumpărătorii având posibilitatea de a alege hrana din segmentele economic, standard, premium şi chiar super-premium“, adaugă Gratziela Bahaciu.
În opinia sa, unul dintre cele mai importante beneficii ale aderării României la uniunea Europeană îl constituie eliminarea taxelor vamale de import de 18,2%, ceea ce creează premisele unui mediu economic competitiv şi pentru această industrie.
Toţi jucătorii din piaţa de petfood apreciază faptul că mentalitatea şi comportamentul deţinătorilor de animale de companie s-a schimbat substanţial în ultimii zece ani. Astfel, dacă în 1997, principala modalitate de hrănire a prietenilor necuvântători era cea primitivă, constând în administrarea resturilor de la masa stăpânilor, ulterior, vânzările de hrană specială, preparată industrial, au crescut cu un ritm anua