Atunci cand vine vorba de shopping-ul de lux, orasul Los Angeles are Rodeo Drive, new-yorkezii, celebrul Fifth Avenue, iar locuitorii metropolei Chicago se plimba pe Magnificent Mile. Pentru alte cateva mii de “cumparatori high-fashion", cea mai accesibila destinatie ramane Internetul, un trend ascendent al ultimilor ani, scrie The New York Times.
Odata cu explozia Intenetului pe banda larga, retailerii si marile branduri ale modei haute-couture internationale au inceput sa se adreseze clientilor pretentiosi si prin intermediul magazinelor online. Luxul de astazi se vinde oriunde, oricat si oricum, atat offline cat si online, clientii fiind dispusi sa arunce bani grei pe cele mai ravnite piese vestimentare de sezon: rochiile Valentino de aproximativ 8.000 de dolari sau costumele incepand de la 5.000 de dolari bucata.
Daca inainte marii designeri isi priveau magazinele ca definitorii ale status-ului si imaginii acestora, in ultimii ani si-au indreptat atentia asupra fenomenului online, unde exista o arie nelimitata de clienti, printre care si target-ul sofisticat pe care il urmaresc. “Am inceput sa realizam ca acest cumparator online este intr-adevar unul sofisticat si mult mai in varsta decat ne imaginam. In lumea modei, acest tip de client este fundamental”, a declarat pentru The New York Times Robert Triefus, vicepresedinte executiv al Armani Group.
Din septembrie, creatorul Armani a renuntat la retailerii online prin care isi vindea o mica fractiune a colectiei sale, introducand EmporioArmani.com. Pe site-ul celebrei case de moda se poate achizitiona toata colectia Emporio, unul din cele sase brand-uri majore semnate Armani. In plus, decizia este complet justificata prin accesarea segmentului de clienti care nu se afla in apropierea magazinelor Armani.
“Pe piata americana detinem doar zece magazine, iar acum una din cele mai importante cole