Costul unei publicaţii pentru clienţii firmei poate ajunge la câteva sute de mii de euro anual, dar beneficiile sunt multiple. Companiile româneşti urmează tendinţele internaţionale şi îşi lansează reviste proprii prin care urmăresc să-şi fidelizeze clienţii, să consolideze relaţiile cu partenerii de afaceri şi să-şi crească vânzările. În urmă cu trei ani, lanţul de farmacii Sensiblu lansa „Blu“, o publicaţie gratuită pentru clienţi. Un gest ined
Costul unei publicaţii pentru clienţii firmei poate ajunge la câteva sute de mii de euro anual, dar beneficiile sunt multiple. Companiile româneşti urmează tendinţele internaţionale şi îşi lansează reviste proprii prin care urmăresc să-şi fidelizeze clienţii, să consolideze relaţiile cu partenerii de afaceri şi să-şi crească vânzările.
În urmă cu trei ani, lanţul de farmacii Sensiblu lansa „Blu“, o publicaţie gratuită pentru clienţi. Un gest inedit, la acea vreme, pentru piaţa românească şi ale cărui rezultate nu s-au lăsat mult aşteptate. În ultimele chestionare adresate cititorilor revistei, compania a aflat că 94% dintre aceştia, respectiv 300.000 de persoane, consideră importante recomandările din „Blu“ şi îşi bazează decizia de cumpărare pe acestea, iar 67% dintre ei cumpără produse de gen doar din farmaciile Sensiblu.
În urmă cu trei ani, s-a lansat pe piaţa românească şi „Stil şi Elan“, revista gratuită a lanţului de benzinării MOL. Tipărită în 118.000 de exemplare, publicaţia prezintă rubrici specifice presei auto, alături de informaţii din ştiinţă, lifestyle, cultură, gastronomie şi o pagină dedicată copiilor. În prezent, doi din trei clienţi MOL cunosc revista şi jumătate dintre ei o citesc cel puţin o dată la două luni, arată studiile companiei. În trei ani, revista şi-a creat un renume pe piaţă, astfel că 40% dintre cititori ar alege