Stagnarea pieţei auto occidentale a împins comercianţii să ofere clienţilor cât mai multe mijloace de informare şi achiziţionare. Internetul câştigă rapid teren, trasând un nou trend. Un studiu al companiei de consultanţă Capgemini, realizat pe pieţele din Europa Occidentală, America de Nord şi China, relevă faptul că obiceiurile de achiziţionare a maşinilor de către clienţi se modifică. Tot mai mulţi preferă să utilizeze internetul ca sursă de informare şi ch
Stagnarea pieţei auto occidentale a împins comercianţii să ofere clienţilor cât mai multe mijloace de informare şi achiziţionare. Internetul câştigă rapid teren, trasând un nou trend.
Un studiu al companiei de consultanţă Capgemini, realizat pe pieţele din Europa Occidentală, America de Nord şi China, relevă faptul că obiceiurile de achiziţionare a maşinilor de către clienţi se modifică. Tot mai mulţi preferă să utilizeze internetul ca sursă de informare şi chiar ca instrument de cumpărare în detrimentul prezentării la showroomuri. În România însă, situaţia diferă radical. „Achiziţia maşinilor online este un proiect a cărui implementare o considerăm plauzibilă în viitorul nu tocmai apropiat în România. Plata online şi, mai ales, procesarea online a documentelor aferente achiziţiei unei maşini sunt proceduri cu care noi toţi ne vom familiariza mai lent“, a declarat pentru Capital Cristian Vlasin, area sales manager BMW Group Romania.
Raportul CarsOnline realizat de Capgemini menţionează ca principale tendinţe în comerţul cu maşini orientarea clienţilor către achiziţionarea pe web, interesul tot mai mare pentru maşinile ecologice, nevoia de informare rapidă şi comunicarea directă cu vânzătorul via internet. Dacă în urmă cu şase ani numai 2% dintre clienţi menţionau site-urile web ca principal mijloc de cumpărare, în 2007, nu mai puţin