Producătorii auto forţează limita de jos a preţurilor. Mai mulţi producători auto cu mărci de volum în portofoliu se pregătesc să lanseze pe piaţă modele cu preţuri mici. Pionierul pare a fi şi de această dată grupul Renault-Nissan. Designerii de la Volkswagen, Toyota, Fiat şi General Motors au deja pe planşete modele destinate segmentului inventat de Renault cu modelul Logan. Cu siguranţă, trendul va fi urmat şi de alte companii, însă marea problemă a zonei &bdqu
Producătorii auto forţează limita de jos a preţurilor. Mai mulţi producători auto cu mărci de volum în portofoliu se pregătesc să lanseze pe piaţă modele cu preţuri mici. Pionierul pare a fi şi de această dată grupul Renault-Nissan.
Designerii de la Volkswagen, Toyota, Fiat şi General Motors au deja pe planşete modele destinate segmentului inventat de Renault cu modelul Logan. Cu siguranţă, trendul va fi urmat şi de alte companii, însă marea problemă a zonei „low-cost“ a pieţei auto mondiale rămâne marja de profit extrem de mică. Cu câştiguri de doar 5%, este foarte greu să obţii suficienţi bani pentru a te menţine pe piaţă, nici vorbă să mai investeşti în dezvoltare.
Cu toate acestea, majoritatea companiilor care produc acum maşini cu preţuri sub 10.000 de euro pregătesc game mult mai ieftine. Deocamdată, campionul pare a fi producătorul indian Tata Motors, care va lansa pe piaţa naţională un model al cărui preţ sfidează orice logică: sub 2.000 de euro. Nici cei de la Renault nu se lasă mai prejos, temându-se să nu piardă ritmul atins odată cu prezentarea Logan. Carlos Ghosn, şeful grupului Renault-Nissan, a făcut deja multe declaraţii pe această temă, în ultima, la salonul auto de la Tokio, menţionând că proiectul pus la cale împreună cu indienii de la Bajaj Auto are mari şanse să ajungă şi în Europa. „Dacă cineva poate constr