Aproape două sute de locuri vacante din administraţia centrală îşi aşteaptă ocupanţii. Salariile mici şi sistemul anevoios de angajare, dar şi de promovare îi descurajează pe tineri să-şi înceapă cariera ca funcţionari publici în ministere. Unul din trei angajaţi ai Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA) acuză promovarea pe bază de pile din cadrul instituţiei, iar o treime dintre ei se plâng de nivelul salarizării, arată un studiu realizat în
Aproape două sute de locuri vacante din administraţia centrală îşi aşteaptă ocupanţii. Salariile mici şi sistemul anevoios de angajare, dar şi de promovare îi descurajează pe tineri să-şi înceapă cariera ca funcţionari publici în ministere.
Unul din trei angajaţi ai Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA) acuză promovarea pe bază de pile din cadrul instituţiei, iar o treime dintre ei se plâng de nivelul salarizării, arată un studiu realizat în această vară de Direcţia Generală Anticorupţie.
„Un factor general de nemotivare îl reprezintă nivelul scăzut de salarizare şi faptul că nu se acordă tichete de masă“, spun reprezentanţii biroului de presă din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile (MMDR). În plus, adaugă ei, „angajaţii suferă de lipsă de recunoaştere din partea celor din afara sistemului, nu sunt apreciaţi atunci când depun eforturi şi se confruntă, în general, cu imaginea negativă a „funcţionarului public“. Salariul brut maxim al unui referent de specialitate, de exemplu, este, potrivit Ordonanţei nr. 6/2007, de 1.507 lei.
Pentru a putea accede la această funcţie, angajatul trebuie să aibă studii superioare, dar şi câţiva ani de experienţă. Făcând o paralelă cu mediul privat, acelaşi angajat ar câştiga această sumă pe o funcţie de debutant într-un call center.