Scăderea audienţei cotidienelor româneşti nu influenţează major bugetele companiilor pentru promovarea pe acest mediu, însă pe termen mediu şi lung, investiţiile pot scădea semnificativ. Ultimele date din Studiul Naţional de Audienţă (SNA), corespunzătoare perioadei iulie 2006 - iulie 2007, arată că majoritatea ziarelor au pierdut cititori (continuând tendinţa ultimilor doi-trei ani, vizibilă şi la nivelul publicaţiilor din străinătate), excepţiile fiind Cotidian
Scăderea audienţei cotidienelor româneşti nu influenţează major bugetele companiilor pentru promovarea pe acest mediu, însă pe termen mediu şi lung, investiţiile pot scădea semnificativ.
Ultimele date din Studiul Naţional de Audienţă (SNA), corespunzătoare perioadei iulie 2006 - iulie 2007, arată că majoritatea ziarelor au pierdut cititori (continuând tendinţa ultimilor doi-trei ani, vizibilă şi la nivelul publicaţiilor din străinătate), excepţiile fiind Cotidianul (editat de Realitatea-Caţavencu) şi Ziarul Financiar (PubliMedia). Dacă în cazul acestuia din urmă creşterea audienţei faţă de valul de date anterior cu aproape 5%, până la 219.000 de cititori, este explicată de reprezentanţii industriei de media prin interesul tot mai crescut pentru presa de business, în cazul Cotidianului, motorul a fost marketingul.
În opinia lui Carmen Lixandru, managing director la agenţia MediaCom, saltul Cotidianului cu 20% la nivel de audienţă se datorează inserturilor (carte, CD) care au însoţit ziarul în ultimul an. Lixandru explică însă că, în negocierile pentru spaţiul publicitar care au loc între agenţiile de media şi ziare, se ţine cont de inserturile desfăşurate de acestea. „Dacă se dovedeşte că după încetarea promoţiilor audienţa scade, este clar că a fost o creştere artificială a acesteia“, spune directorul MediaCom. Pe de altă parte,