Aproape doua treimi dintre cei care au descarcat noul album Radiohead, lansat doar online, pe site-ul formatiei, la inceputul lui octombrie, au preferat sa nu plateasca nimic, potrivit unui studiu preluat de BBC News. Fanii formatiei au fost invitati sa aleaga singuri pretul pe care vor sa-l plateasca pentru a descarca de pe site-ul Radiohead cele 10 fisiere MP3 ale albumului "In Rainbows", de la 0 la 100 de lire sterline. Compania care monitorizeaza traficul pe internet Comscore a facut o cercetare din care reiese ca doar 38% dintre cei care au descarcat muzica Radiohead au fost dispusi sa plateasca. Pretul mediul platit a fost de 6 dolari pentru album, reiese din sondajul la care au participat peste doua milioane de utilizatori de internet. Cei mai generosi au fost fanii americani, care au platit, in medie, 8,05 dolari pe album, in timp ce fanii din afara SUA au dat 4,64 dolari. Dintre cei dispusi sa dea bani, cei mai multi, 17%, au platit mai putin de 4 dolari. Totusi, 12% au fost dispusi sa scoata din buzunar intre 8 si 12 dolari. Expertii spun insa ca studiul demonstreaza ca numai formatiile cunoscute isi pot permite sa-si asume asemenea riscuri, sa-si vinda muzica fara ajutorul unei case de discuri. Michael Laskow, directorul executiv de la Taxi, o companie care ajuta formatiile sa-si gaseasca case de discuri, a spus ca Radiohead a avut in spate o casa de discuri timp de 15 ani. "Au adunat milioane de fani cu ajutorul casei de discuri, si acum pot sa profite de baza de fani fara a da nimic din profit casei de discuri", a explicat Laskow. "Cum vor putea sa foloseasca acest model artisti noi, care nu si-au facut milioane de fani?", a adaugat el. In primele 29 de zile din octombrie, 1,2 milioane de oameni din intreaga lume au vizitat site-ul albumului "In Rainbows", dar nu exista o statistica oficiala a numarului de cumparatori. Radiohead a anuntat de curind ca a