In timp ce drepturile de transmisie a meciurile de catre o televiziune au devenit o buna sursa de venit pentru multe dintre cluburile de fotbal, noi segmente ale mass-media incep sa atraga atentia gruparilor: internetul, telefonia mobila (foarte raspandite in acest moment) si, mai recent, televiziunea digitala.
Anglia, Franta, Spania, Italia sau Belgia par a fi tarile in care cluburile puternice primesc cei mai multi bani din "exploatarea" propriei imagini. La noi insa aceasta adevarata industrie aproape ca nu exista.
Pay-TV a imbogatit cluburile engleze
In 1992, o data cu lansarea canalului pay-TV BSkyB, cluburile engleze au cunoscut un castig mult mai mare decat gruparile din alte tari, incasarile din drepturile de televizare crescand de la an la an. Jumatate din suma este impartita in mod egal de cluburile din Premier League, un sfert se distribuie in functie de pozitia ocupata de echipa la finalul sezonului precedent, iar restul in functie de meciurile transmise.
Dominatia celor de la Sky a luat sfarsit in august 2006, cand Comisia Europeana a hotarat ca monopolul sa se incheie. Astfel au aparut Setana Sports, care a achizitionat doua pachete dintr-un total de sase, BBC a preluat "Match of the Day" (cel mai important meci al etapei), in timp ce BT are dreptul de a transmite pe televiziunile digitale, inregistrat, 242 de partide pe sezon.
In momentul de fata, 500 de milioane de oameni din 195 de tari urmaresc Premier League. "Net Results" este numele dat campaniei de combatere a valului de transmisii live sau rezumate ale intalnirilor pe internet fara acordul detinatorului drepturilor.
Francezii pot vedea sapte meciuri in acelasi timp!
Sistemul francez este unul original in ceea ce priveste varietatea transmisiilor. Serviciile Canal± sunt bazate pe filme si fotbal, avand nu mai putin de cinci milioane de abonati