În 2006, industria auto chineză a înregistrat o creştere de 36%, cea mai mare dintre statele puternic industrializate Anul trecut, pe piaţa auto chineză au fost comercializate 7
În 2006, industria auto chineză a înregistrat o creştere de 36%, cea mai mare dintre statele puternic industrializate
Anul trecut, pe piaţa auto chineză au fost comercializate 7 milioane de autovehicule, comparativ cu cele 16,5 milioane înregistrate în Statele Unite ale Americii, şase milioane în Japonia şi între 2-4 milioane vândute pe pieţe precum cele din Germania, Franţa sau Italia
Creşterea economică inimaginabilă a Chinei din ultimii ani nu putea ocoli un asemenea domeniu, mare aducător de profit, precum industria auto. Şi cum chinezii sunt mulţi şi trebuie să le dai tuturor de mâncare, guvernul s-a pus pe treabă şi a înfiinţat câteva întreprinderi producătoare de maşini şi multe alte zeci, producătoare de piese şi subansambluri.
Dacă acum mai bine de zece ani când spuneai China te gândeai la orez şi textile, căci industrie auto nu exista în dicţionarele chinezeşti, în 2006, industria de profil chinezească a înregistrat o creştere de 36%.
Cea mai mare creştere din lumea statelor industrializate şi, mai mult, analiştii spun că în următorul deceniu chinezii vor avea cea mai mare industrie auto din lume. Unii mai sceptici consideră că industria auto chineză nu va deveni numărul unu mondial mai devreme de 2020.
Maşinile chinezeşti, o necunoscută pentru europeni şi americani
Producătorii auto chinezi sunt aproape o necunoascută pentru clienţii de pe marile pieţe auto, precum cea din Statele Unite ale Americii, Japonia sau Europa de Vest, pentru că multe dintre companii au luat fiinţă acum 7-8 ani. Majoritatea acestora au beneficiat de ajutor tehnologic prin parteneriate cu marii producători precum General Motors ori Volkswagen.
Şi asta d