Foto: Romania Libera
Utilitatile de pe autostrazile Bucuresti - Pitesti (A1) si Bucuresti - Constanta (A2) vor fi concesionate incepand de anul viitor. De asemenea, reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au anuntat ca Autostrada Soarelui va beneficia de primele benzinarii si restaurante tot din 2008.
Pentru constructia autostrazii Comarnic - Brasov a fost selectat consultantul, urmand ca ofertele pentru constructie sa fie depuse pana pe 24 decembrie, a declarat directorul general CNADNR, Mihai Grecu. Tronsonul va fi realizat in sistem Design - Build - Operate, constructorul urmand sa proiecteze, sa construiasca si sa administreze acest tronson pe o perioada de 20-25 de ani.
Bitum mai scump cu 20%
O alta decizie a CNADNR vizeaza ca toate drumurile nationale, autostrazile si drumurile europene sa fie construite, incepand de anul viitor, cu bitum modificat pe baza de polimeri cu unele caracteristici fizico-mecanice superioare. Bitumul care este cu 20% mai scump decat cel clasic are o calitate mai buna si este mai elastic.
"Exista o decizie la nivelul conducerii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri din Romania ca, incepand din 2008, toate drumurile de categoria 1, 2 si 3 sa se construiasca din bitum cu polimer", a declarat ieri directorul de Intretinere din cadrul CNADNR, Florin Dascalu. Pentru contractele deja incheiate nu se va aplica aceasta decizie.
In prezent, in Romania exista doar doua statii care produc bitum pe baza de polimeri, una la Vega, apartinand Rompetrol, si cealalta la Mangalia, detinuta de compania franceza Colas.
Pentru Autostrada Transilvania (Bors - Brasov), Ministerul Transporturilor a alocat pana in prezent circa 80 de milioane de euro in mandatul ministrului Ludovic Orban, a precizat Grecu.
Acesta a amintit