În timp ce croaţii şi slovacii cumpără în lanţurile locale, românii rămân mari fani ai hipermarketurilor Piaţa de retail din ţara noastră este una foarte diferită comparativ cu
În timp ce croaţii şi slovacii cumpără în lanţurile locale, românii rămân mari fani ai hipermarketurilor
Piaţa de retail din ţara noastră este una foarte diferită comparativ cu cea din Europa de Sud-Est. În timp ce românii preferă shoppingul în marile lanţuri de retail prezente pe piaţa românească, nu acelaşi lucru se poate spune despre consumatorii din Europa de Sud-Est.
Şi asta, pentru că, în ţări precum Slovenia, Croaţia, Bosnia-Herţegovina şi Bulgaria, reţelele locale sunt mai bine dezvoltate decât lanţurile internaţionale.
"Retailerii locali sunt foarte bine reprezentaţi în ţările din regiune, cu excepţia României şi Bulgariei, unde dominaţia lanţurilor multinaţionale este categorică", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK România.
Astfel, hipermarketurile Carrefour şi Metro ocupă primele poziţii într-un top al locurilor preferate de români pentru a face cumpărături, având fiecare o pondere de câte 7%, urmate de Billa, cu 6%, Artima, cu 4%, Kaufland şi Selgros, cu 3%.
Doar 2% din cei intervievaţi preferă să meargă la cumpărături în Cora, în timp ce pentru reţelele de discount a optat doar 1%. Studiul este realizat la nivel naţional, pe un eşantion de 1.000 de reprezentanţi.
Potrivit GfK, acest studiu a fost realizat şi în Croaţia, unde piaţa retailerilor este mult mai bine definită, motiv pentru care pe primul loc în top au ieşit magazinele Konzum (brand local), cu o pondere de 31%, urmate de Billa, cu 9%, şi Kaufland, cu circa 9%. În Slovacia, reţelele locale domină în preferinţele consumatorilor, 51% din aceaştia optând pentru Mercator, 25% pentru Spar şi 21% pentru un alt lanţ local - Tus. În ceea ce priveşte distribuţia b