Infrastructura devine un handicap major. Romania nu poate recupera decalajele fara o retea puternica de transport.
Aud investitori spunand ca se abtin de la deschiderea unor capacitati de productie in Romania din cauza ca nu-si pot transporta marfa destul de repede si de eficient, spune Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie al UniCredit Tiriac, a patra mare banca de pe piata.
"Infrastructura nedezvoltata devine un handicap major pentru economie. Semnalul de alarma este evident din momentul in care mari investitori iti pun conditii de finantare a unor proiecte de extindere a infrastructurii de transport pentru a veni in Romania", a declarat Dan Pascariu pentru ZF. El spune ca legatura dintre proiectele de investitii si infrastructura "este extrem de stransa".
"Este inadmisibil ca in 17 ani sa se construiasca numai 150 de kilometri de infrastructura. Alte tari din regiune au rezolvat mai usor problema datorita dimensiunilor mai mici, insa Romania nu poate recupera decalajele fara o retea de transport puternica."
Si guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, remarca luni ca investitiile straine sunt descurajate de infrastructura proasta, alaturi de rigiditatile pietei fortei de munca, de birocratie si de mica fiscalitate, in conditiile in care reformele structurale de care economia are nevoie in continuare implica inclusiv stimularea investitiilor straine.
integral in Ziarul Financiar
Infrastructura devine un handicap major. Romania nu poate recupera decalajele fara o retea puternica de transport.
Aud investitori spunand ca se abtin de la deschiderea unor capacitati de productie in Romania din cauza ca nu-si pot transporta marfa destul de repede si de eficient, spune Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie al UniCredit Tiriac, a patra mare banca de pe piata.
"Infras