Computerele personale nu mai reprezinta o atractie pentru consumatorii japonezi, controlul acestora asupra universului electronicelor fiind diminuat treptat de catre telefoanele mobile, televizoarele high definition si consolele de jocuri, scrie presa int
Dupa o perioada destul de lunga de economii, studentul Masaya Igarashi si-a propus sa achizitioneze un set de casti de 200 de dolari pentru noul sau iPod Touch si o consola de jocuri video de ultima generatie. El momentan nu se poate hotari ce consola sa aleaga - Nintendo Wii sau PlayStation 3 - pentru majoritatea japonezilor Microsoft Xbox 360 nici nu intra in discutie.
Dupa ce va mai strange bani inca o perioada de timp, Igarashi spune ca intentioneaza sa cumpere o camera foto digitala performanta sau un televizor cu ecran plat. In mod surprinzator, un produs destul de important nu se regaseste pe lista de cumparaturi a tanarului student - un computer nou.
Importanta computerelor personale in casele japoneze incepe sa scada, monopolul acestora asupra puterii de procesare fiind diminuat de catre gadget-uri precum smartphone-uri care functioneaza ca PC-uri portabile, console de jocuri video de ultima generatie cu posibilitatea de a accesa internetul sau videorecordere digitale cu memorie de peste 1 terabyte (1 TB a 1.024 GB).
"Un computer nou nu este o prioritate pentru moment", a declarat Igarashi, adaugand ca sistemul sau desktop vechi de trei ani este inca suficient de bun. "Avand in vedere costurile unui upgrade, mai degraba as cumpara altceva", a mai spus Igarashi.
Piata de PC-uri din Japonia se afla deja in declin, analistii de specialitate intrebandu-se daca nu cumva aceasta va fi prima piata importanta din lume ce va inregistra un declin al nivelului de utilizare al computerelor personale, la circa 25 de ani dupa ce acestea au revolutionat industria electronicelor. @