Constructia liniei feroviare care va face legatura intre Gara de Nord si aeroportul Otopeni va incepe cel tarziu in anul 2009 si va fi finalizata in 2012, a anuntat, joi, directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, citat de NewsIn.
"Lucrarea va fi inceputa intr-un an, maxim doi, iar executia va dura aproximativ un an si jumatate. Estimam ca linia feroviara care va face legatura intre Gara de Nord Bucuresti si aeroportul Otopeni va fi gata in 2012, iar costurile sunt cuprinse intre 250 milioane euro si 350 milioane euro", a precizat directorul.
Potrivit acestuia se au in vedere doua posibilitati legate de traseul liniei feroviare, respectiv Bucuresti-Baneasa si construirea unei linii paralele cu DN 1 pana la aeroport, precum si traseul Bucuresti-Mogosoaia-Balotesti si construirea unei noi linii pana in Otopeni.
"Cred ca se va alege a doua varianta deoarece primul traseul este acelasi cu cel ales pentru linia de metrou pana la Otopeni. Varianta Bucuresti-Mogosoaia presupune reabilitarea actualei linii de cale ferata, fiind necesare dublarea si electrificarea liniei", a mai spus Onoroiu.
Linia ferata va avea 20 km, iar trenurile vor parcurge distanta Bucuresti-Otopeni in 20 minute cu o frecventa de 15-30 minute.
CFR Infrastructura va alege in luna ianuarie 2008 firma care va face studiul de fezabilitate pentru linia feroviara Bucuresti-Otopeni. Banii pentru finantarea studiului vor fi asigurati de la buget, urmand sa fie identificate sursele de finanatre pentru executia lucrarii.
Constructia liniei feroviare care va face legatura intre Gara de Nord si aeroportul Otopeni va incepe cel tarziu in anul 2009 si va fi finalizata in 2012, a anuntat, joi, directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, citat de NewsIn.
"Lucrarea va fi inceputa intr-un an, maxi