Cresterea consumului in Europa Centrala si de Est a dus la o dezvoltare rapida si spectaculoasa a pietei de retail, scrie cotidianul The Wall Street Journal.
Anul viitor, in Polonia se vor construi spatii comerciale cu o suprafata de 1,13 milioane de metri patrati, in crestere fata de cei 205.000 metri construiti anul acesta.
Conform firmei de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle, anul viitor in Cehia se vor deschide centre comerciale pe o suprafata de 614.000 de metri patrati, in crestere fata de cei 400.000 de metri patrati construiti in acelasi scop anul acesta.
Polonia, cu o populatie de 38,5 milioane de locuitori, se afla pe locul doi dupa Rusia in ceea ce priveste dezvoltarea sectorului de retail. "E o piata imensa. Pentru retailerii internationali este foarte important sa fie prezenti pe piata poloneza. Acolo, cererea de spatiu pentru construirea de centre comerciale este foarte mare", a afirmat Michael Atwell, seful departamentului de piete de capital de la firma de consultanta Cushman & Wakefield.
Anul acesta au avut deja loc cateva inaugurari importante. Recent a avut loc deschiderea mallului Magnolia Park, din Wroclaw, in sud-vestul Poloniei.
Cu o suprafata de 74.400 de metri patrati, mallul ofera 250 de magazine, printre care brandul britanic de produse alimentare Tesco, brandul olandez de imbracaminte Mexx si brandul Zara, detinut de grupul spaniol Inditex.
Pentru Tesco, reprezentanta din Magnolia Park este doar o parte a planului de extindere in Europa Centrala si de Est, conform declaratiilor lui Greg Sage, director pentru piete internationale al retailerului. Cresterea continua a consumului in Polonia, precum si dimensiunile pietei au incurajat demararea unui astfel de plan expansionist, a declarat Sage.
Pana in luna februarie, Tesco va deschide inca 30 de unitati in Polonia, atingand un total de 300 de m