Campania pentru alegerile europarlamentare a inceput deja de mai bine de doua saptamani, insa mesajele inadecvate pe care le transmit candidatii lasa foarte putin sa se vada ca avem de-a face cu primul scrutin pentru Parlamentul European.
La televiziuni si posturi de radio, tema campaniei a fost lasata deoparte, in favoarea subiectelor zilei ? precum criza din Italia, insa prin posterele electorale pe care le intalnim la tot pasul in marile orase si pe drumurile intens circulate si prin publicitatea electorala se transmit mesaje care au prea putin de-a face cu Uniunea Europeana sau care isi rateaza tinta.
Unul dintre candidati sustine in mesajul sau publicitar ca doreste sa apere drepturile cetatenilor care muncesc in afara granitelor si sa-i sprijine din calitatea sa de europarlamentar la Bruxelles. Insa cei carora li se adreseaza mesajul au putine sanse sa-l perceapa, atata vreme cat ei muncesc in strainatate, iar publicitatea este tiparita in media locale. In plus, mesajul ce pare ca ii indeamna pe romani sa ramana la munca peste granita vine in contradictie cu decizia sefilor pe linie de partid ai eurocandidatului, care doresc sa sprijine prin masuri fiscale reintoarcerea in tara a romanilor.Un alt candidat transmite romanilor ca este in slujba crucii si a neamului romanesc. Ce legatura are acest mesaj cu Uniunea Europeana?
Un tanar eurocandidat spune ca militeaza pentru un sistem de invatamant care sa puna in valoare potentialul fiecarui roman si ca tinerii din tara noastra trebuie sa aiba sanse egale cu europenii la orice universitate de pe continent prin promovarea de programe europene precum Erasmus, Socrates sau Leonardo da Vinci, insa programele deja exista.
Un alt partid isi prezinta lista de eurocandidati printr-o asociere cu tabloul de onoare din scoala, intr-un poster care are in mijloc un spatiu gol rezervat "dirigin