Grupul polonez Maspex, producatorul sucurilor Tymbark, si-a revizuit in crestere estimarile de vanzari anuntate la inceputul anului, mizand in prezent pe o majorare de peste 20% a cifrei de afaceri fata de 2006.
Temperaturile ridicate din aceasta vara care au sustinut cresterea accelerata a consumului de bauturi racoritoare si ultimele lansari ale Tymbark Maspex Romania ar putea duce vanzarile companiei la 51 mil. euro in acest an.
Compania, care a adus pe piata locala doua din cele trei divizii ale sale, respectiv produsele instant si sucurile, analizeaza si intrarea pe piata de paste fainoase.
"Discutam de doi ani posibilitatea de a aduce si divizia de paste. Inca nu am luat o decizie in acest sens, in aproximativ doua saptamani am putea avea un raspuns", a afirmat Krzysztof Grabowski, presedintele Tymbark Maspex Romania.
Compania a adus pe piata locala in acest an mai multe produse din divizia de paste fainoase a grupului Maspex, intrand pe segmentul cerealelor cu brandul Brumi. Tymbark Maspex ataca astfel una dintre cele mai dinamice piete din industria alimentara romaneasca, dominata in prezent de compania elvetiana Nestle.
Piata locala a cerealelor pentru micul dejun, disputata de companii precum Nestle, Dr Oetker, Loulis, European Food sau Dobrogea Group, este inca redusa comparativ cu alte tari europene, insa ritmul de crestere de pana la 50% anual ar putea duce valoarea acesteia la peste 35 mil. euro la finele anului, potrivit estimarilor ZF.
Polonezii au intrat in Romania cu divizia de produse instant La Festa, demarand in anul 1996 productia de cappuccino intr-o locatie de langa Bucuresti. In 2001, compania a preluat o fosta fabrica de conserve din Valenii de Munte (judetul Prahova), unde a transferat productia de cappuccino si a inceput fabricarea sucurilor naturale din portofoliu.
Fabrica de la Valen