Varianta mai practica, dar la fel de non-conformista, proupusa de Mini si denumita Clubman, a ajuns si in Romania. BMW Romania estimeaza ca noua versiune a legendarului model britanic va propulsa vanzarile marcii in 2008 peste pragul de 200 de unitati.
Clubman va fi cu 24 de centimetri mai lung, iar clientii vor plati 100 de euro pentru fiecare centimetru aditional, modelul fiind in medie cu 2000 de euro mai scump decat varianta in 3 usi. Varianta de top Clubman S va avea un pret de catalog de 25.320 de euro cu TVA, iar cel mai accesibil va fi modelul cu motor pe benzina de 120 de cai, cotat la 21.158 de euro cu TVA. Pentru cei care urasc drumurile la pompa si au preocupari ecologiste exista si o motorizare economica diesel, cu un consum de 4,1 litri la suta de kilometri, mai scumpa cu 1.800 de euro decat modelul de baza,
Caracterul practic al noului model se vede din marirea ampatamentului cu 8 centimetri, redimensionare ce s-ar traduce intr-un spatiu in habitaclu mai generos, in special pentru locurile din spate. Pentru accesul la locurile din spate inginerii germani au optat pentru amplasarea pe partea dreapta a unei usi aditionale, care se deschide in oglinda, fata de usa pasagerului.
In spate, locul hayonului a fost luat de doua usi simetrice ce faciliteaza accesul la compartimentul de bagaje. Portbagajul are un volum de 260 de litri, in configuratia cu bancheta nerabatata, si ajunge pana la 930 de litri, daca se renunta la locurile din spate.
Prezentat in premiera nationala la SIAB in luna octombrie, modelul a fost lansat oficial in Romania, cu cateva zile inainte de celelalte piete euopene . “Lansarea Mini Clubman, a costat aproximativ 16.000 de euro si va fi urmata de o mini-campanie de anuntare disponibilitate model de aproximativ aceeasi valoare”, a declarat pentru Wall-Street Nina Velterean, Marketing Manager BMW Group Romania. @