Alpha Bank, filiala locala a unuia dintre cele mai mari grupuri elene, si-a revizuit in sus planurile de crestere pentru urmatorii trei ani, dupa ce a reusit sa accelereze puternic pe parcursul lui 2007.
"Ne-am revizuit planurile strategice. Tintim o cota de piata de 13% la nivelul anului 2010, fata de 10%, cat ne propusesem initial", a explicat intr-un interviu acordat ZF Sergiu Oprescu, presedintele executiv al Alpha Bank Romania. La stabilirea acestor planuri, grecii au luat in calcul o crestere anuala a pietei cu 35% in acest interval.
Dupa primele noua luni ale anului, Alpha Bank Romania a ajuns la active de 3,7 miliarde de euro, in timp ce creditele acordate marcau o dublare fata de septembrie 2006, cu un sold de 2,2 miliarde de euro. Cele mai mari cresteri au fost insa inregistrate pe zona de retail, unde soldurile au inregistrat chiar si triplari in aceasta perioada, plecand insa de la baze reduse.
Sergiu Oprescu asteapta si pentru anul viitor "aproape o dublare" a portofoliului de credite.
Dezvoltarea afacerilor va viza in special zona de retail si va fi sustinuta de extinderea retelei de unitati. De altfel, grecii au revazut si planurile de extindere a retelei teritoriale.
Astfel, pana in 2010, Alpha va ajunge sa opereze 380 de unitati, fata de 300, cat era prevazut in planul initial. Diferenta va fi data de implementarea unui nou concept de unitate, de mici dimensiuni, dedicata exclusiv clientelei de retail, numit Alpha Point.
Pana la sfarsitul acestui an, banca va avea operationale 10 astfel de "puncte de vanzare", instalate in zone cu trafic semnificativ, cum sunt spatiile comerciale.
Pana la sfarsitul anului, reteaua bancii va ajunge la 125 de unitati, carora li se vor mai adauga inca 75 anul viitor.
Desi investitiile vor ramane la niveluri importante si in anii urmatori, Oprescu vede o acceler