Doua saptamani, 54 de piese de teatru si 94 de reprezentatii. 11 module de festival. Bilete vandute cu o saptamana in avans. O coada la ghiseu de cinci ore. Cam asa s-ar rezuma - in cifre vorbind - a 17- a editie a Festivalului National de Teatru care se desfasoara in aceasta luna.
Festivalul e organizat in mai multe sectiuni - selectia oficiala, premierele, spectacole invitate, participare internationala, dans, recitaluri, fenomenul Teatrul Act, fenomenul Teatrul Masca. Pe langa acestea mai au loc si o serie de conferinte si intalniri, lansari de carte sau expozitii.
Cu o saptamana inainte de inceperea festivalului, casieria Teatrului Odeon a fost luata cu asalt. Cei care si-au dorit bilete la teatru au petrecut mai bine de 5 ore in fata casieriei stand la coada. Si la Teatrul de Comedie sau la Bulandra s-a jucat in prima saptamana de festival cu casa inchisa. Semn ca si cultura poate aduce oamenii in strada. Nu doar pelerinajele religioase din preajma Sfantului Dumitru.
Printre piesele cele mai cautate de public s-au numarat "Vinerea Lunga" (in regia lui Tompa G?bor), "Viata cu un idiot" (regia Andriy Zholdak) sau "Povestiri despre nebunia (noastra) de toate zilele" in regia lui Radu Afrim.
Si trilogia evreiasca a lui Mihai Maniutiu ("Experimentul Iov", "Shoah. Versiunea Primo Levi" si "Ecleziastul") s-a numarat in topul celor mai solicitate.
De week-end-ul acesta se joaca din nou "Povesti de familie" de Biljiana Srbljanovic la sala Atelier a Teatrului National, precum si o piesa cunoscuta publicului bucurestean - "Capra sau Cine e Sylvia?", avandu-l in distributie pe Marcel Iures.
La sectiunea "participare internationala" festivalul propune pentru 9 noiembrie piesa "Concert la cerere" (regia Thomas Ostermeier), o poveste - jucata in gest si miscare - despre viata multor oameni, in care dramele se intampla intr-un context banal.