Începutul de stagiune se doreşte a fi un eveniment situat deasupra evenimentelor muzicale curente, săptămânale, ale anului. Şi-o doreşte publicul, o doresc instituţiile de concert, o doresc artiştii performeri. Aşa se obişnuieşte. La noi şi nu numai. Proximitatea producţiilor Festivalului "Enescu" - dată fiind cota calitativă înaltă a multora dintre acestea - a constituit o provocare importantă pentru multe dintre direcţiile artistice ale instituţiilor noastre muzicale. Debutul actualei stagiuni a fost pregătit cu specială atenţie. S-au făcut eforturi în a invita solişti dinafara spaţiului curent al sălilor bucureştene de concert, mulţi dintre aceştia dovedindu-se a fi protagonişti de excelent nivel artistic.
în unele cazuri s-a muncit în plus, cu evident folos. în altele s-a muncit mai eficient. Deasupra mediei obişnuite a producţiilor Filarmonicii bucureştene s-a dovedit a se situa concertul care a găzduit producţia de concert a operei într-un act "Castelul prinţului Barbă Albastră" de Bela Bartok, manifestare condusă de dirijorul Cristian Mandeal. A fost o evoluţie vocal-simfonică amplă, coerentă, susţinută fără pauză pe parcursul a peste 70 de minute. Atenţia publicului, un public numeros, atent, a fost bine întreţinută inclusiv cu concursul celor doi protagonişti, solişti de excelent nivel profesional, soprana Andrea Melath şi bas-baritonul Gustav Belacek. Este un semn că literatura muzicală a secolului trecut - marea literatură a secolului XX - poate fi atacată cu mai mult curaj.
Şi în Studioul de Concerte Radio a fost preferată formula concertului dedicat unui singur autor. Sub conducerea dirijorului Horia Andreescu, oratoriul "Mesia" de Georg Friedrich Haendel, marele oratoriu baroc al muzicii engleze de mijloc de secol XVIII, a fost realizat cu concursul Corului Academic, al Orchestrei de Cameră, al unui excelent cvartet vocal, solişti invitaţi