În România există o cârdăşie între politicieni şi mafia drumurilor, care nu doresc introducerea bitumului polimerizat, de o calitate mult mai bună, pentru că astfel s-ar diminua veniturile În România există o cârdăşie între politicieni şi mafia drumurilor, care nu doresc introducerea bitumului polimerizat, de o calitate mult mai bună, pentru că astfel s-ar diminua veniturile firmelor care construiesc şi repară drumuri, a afirmat, ieri, preşedintele grupului Rompetrol, Dinu Patriciu.
"Nu mă măguleşte să aflu că sunt un nou rege al asfaltului, mai ales că, la nivelul grupului Rompetrol, numai 0,4% din cifra de afaceri este realizată din bitum. Bănuiam că vom ajunge să ne înfruntăm cu mafia drumurilor.
Românii merg pe drumuri proaste pentru că se fac asfaltări perpetue şi nu se respectă normele. Singurii care au interesul ca în România să nu fie folosit bitumul polimerizat, un material modern şi rezistent, impus prin standarde de calitate în Europa, sunt cei care repară drumurile", a spus Patriciu.
Declaraţiile au fost făcute într-o conferinţă de presă, ca reacţie la un material apărut în presa centrală, potrivit căruia Compania Naţională de Autostrăzi impune ca la construirea şi repararea drumurilor să fie folosit un material fabricat în România numai de Rompetrol, la rafinăria Vega. Aceasta după ce directorul Companiei de Autostrăzi, Mihai Grecu, anunţase că soluţia tehnică privind construcţia de drumuri va fi modificată astfel încât, de anul viitor, firmele vor fi obligate să construiască cu bitum modificat, care costă cu 20% mai mult decât cel obişnuit.
Dinu Patriciu a explicat că noile prevederi, care permit utilizarea, din 2008, a bitumului modificat cu polimeri pentru construcţia de drumuri, reprezintă reînnoirea unor acte legislative mai vechi, care recomandau această soluţie tehnică, dar a căror aplicare a fost împiedicată de