Fâşia de încercări a fost construită în baza unui document controversat, scos la iveală anul trecut Comuna argeşană Merişani este una dintre cele mai sărace localităţi. Primăria
Fâşia de încercări a fost construită în baza unui document controversat, scos la iveală anul trecut
Comuna argeşană Merişani este una dintre cele mai sărace localităţi. Primăria speră să-şi mărească veniturile locale prin obţinerea, în instanţă, a drepturilor de proprietate asupra pistei de încercare a Uzinei "Dacia-Renault".
Uzinele "Dacia-Renault" îşi au pista de încercări destul de ferită de ochii curioşilor la Merişani, într-un punct numit Baia, situat pe raza satului Vâlcele, judeţul Argeş. Pista se întinde pe o suprafaţă de aproape 90 ha şi ocupă un onorant loc II în Europa. Uzinele "Dacia-Renault" au însă o mare problemă, întrucât pista a fost construită în baza unui document controversat, scos la iveală abia anul trecut.
"Împroprietărirea"
Împroprietărirea Uzinelor "Dacia-Renault" s-a făcut, potrivit primarului comunei Merişani, Mihai Dumitrescu, în 1993, printr‑un proces-verbal, şi-acela încheiat după ureche, neexistând nicio aprobare a Consiliului Local sau al Comisiei Judeţene de Fond Funciar.
"Cronologic, lucrurile au stat în felul următor: înainte de 1990, Uzina Colibaşi a primit, printr-o hotărâre ministerială, suprafaţa de 3 ha de la CAP Mărăcineni. Peste un timp, uzina a mai primit printr-un decret, de la acelaşi Regim, alte 18 ha, dar cu titlu de închiriere.
Până în 1993, Primăria Merişani a primit, pentru cele 21 ha, o chirie de aproximativ un milion de lei/lună. În 1993, primarul de la acea vreme (Marin Gheorghe, decedat - n.r.) a semnat, împreună cu viceprimarul şi un inginer al Oficiului Cadastral Argeş un proces-verbal prin care împroprietărea Uzina Dacia cu alte 60 ha, situate în continuarea celor pe care le folosise până