Posturile întâmpină dificultăţi în recrutarea specialiştilor în domeniul tehnic din cauza creşterii pieţei tv. Piaţa tv din România a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare explozivă, Posturile întâmpină dificultăţi în recrutarea specialiştilor în domeniul tehnic din cauza creşterii pieţei tv.
Piaţa tv din România a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare explozivă, fapt care a generat o criză de forţă de muncă specializată. Lipsa de loialitate şi fluctuaţia angajaţilor creează o creştere artificială a pachetelor salariale.
Ruxandra Teodorescu, directorul de Resurse Umane al TVR, spune că, în prezent, criza forţei de muncă, regăsită atât în domeniul editorial, cât şi în cel tehnic, se datorează creşterii numărului posturilor tv, ceea ce aduce "mai multe oportunităţi pentru profesioniştii în domeniu".
Emil Jascău, director de Resurse Umane B1 TV, consideră că deficienţele forţei de muncă în piaţa tv sunt similare crizei existente la nivelul întregii economii româneşti: "Motivul crizei este dat de apariţia mai multor televiziuni ce au creat o cerere mare atât pe piaţa tv, cât şi pe pieţele conexe: agenţii de advertising, case de producţie şi de organizare de evenimente".
Gabriela Bălănescu, manager de Resurse Umane la Prima TV, apreciază că, raportat la mulţimea de televiziuni care a apărut în ultimii ani, numărul de oameni pregătiţi în acest domeniu a rămas "mai mult sau mai puţin constant". În opinia Gabrielei Bălănescu, acest fenomen încurajează mercenariatul şi lipsa de loialitate. "Ne confruntăm cu situaţii nemaiîntâlnite în alte domenii: oameni care lucrează în acelaşi timp pentru mai multe posturi de televiziune, cu ştiinţa şi <> tuturor acestor angajatori. Pe termen mediu şi lung, efectul se va întoarce împotriva angajatorilor", spune Bălănescu.
La întrebările "Adevărului", "greii" pieţei de televiziune - Pro TV, Antena 1 ş